ویژگی و محتوا کتاب زیست شناسی دهم طبقه بندی گل واژه شامل:
نوع و زمان یادگیری در دانش آموزان متفاوت است اکثریت دانش آموزان قادر به فرا گرفتن غالب هدف های یادگیری یک برنامه درسی هستند ولی زمان لازم و شیوه آن برای دانش آموزان متفاوت است به همین دلیل کتاب آموزش طبقه بندی شده گل واژه با در نظر گرفتن مراحل مختلف یادگیری سعی در برطرف نمودن این نقصیه کرده است مراحل استفاده از این کتاب به شرح زیر است : معرفی فصل : دانش آموز قبل از ورود به هر بحث آموزشی باید بداند که چه موضوعاتی را قرار است فرا گیرد به همین منظور در شروع هر فصل بخشی قرار داده شده است که در آن زیر موضوعات مربوط به فصل آمده است و هم چنین با طرح موضوعی کاربردی فضای ذهنی دانش آموز راستای اهداف آموزشی فصل قرار گیرد.درسنامه هر فصل با هدف پوشش دهی تمام زیر موضوعات فصل در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است در خلال درسنامه مباحث سال های پیشین نیز در صورت نیاز یادآوری می شود دانش آموزان با مطالعه درسنامه آماده ورود به تمرین های امتحانی می شوند .در این قسمت انواع پرسش ها شامل کامل کردنی درست یا نادرست جورکردنی مساله و...آورده شده است هدف از این قسمت تعمیق و تثبیت یادگیری های دانش آموز و آماده سازی او برای ارزیابی می باشد.سوالات این بخش دارای پاسخ نامه تشریحی با رویکرد آموزشی می باشند .نمونه سوالات امتحانی پایان فصل:پس از تعمیق و تثبیت مطالب آموزشی برای دانش آموز در قالب سوالات امتحانی نقاط ضعف بر جای مانده دانش آوز مشخص می شود این امتحان دارای بارم بندی است که هدف از آن قرارگیری دانش آموز در فضای شبیه سازی شده امتحان است .کتاب زیست شناسی دهم طبقه بندی گل واژه
مولف مصطفی نجفی_مجموعه کتاب طبقه بندی شده_1397 نوبت چهارم_تعداد صفحه 213_شابک 9786003372801_انتشارات گل واژه