املا دوم ابتدایی کار و تمرین یوسفان گل واژه
ویژگی و محتوا کتاب املا دوم ابتدایی کار و تمرین یوسفان گل واژه شامل:
سخنی با آموزگاران بزرگوار و اولیای گرامی ، دانش آموزان زیادی وجوددارند که در درس دیکته دچار مشکل هستند و به خاطر غلط هایی که می نویسند نمره ی کم تری می گیرند. معمولا معلمان والدین برای تقویت دیکته ی ان به راه های زیر متوسل می شوند به کودک پند و اندرز مید هند و از او کوشش بیش تری طلب می کنند. کودک را تحقیر و مواخذ می کنند، از کودک می خواهد درست کلمه را چند بار بنویسد ،آیا فکر می کنید روش های نام برده و یا روش های دیگر می تواند مشکل دیکته دانش آموز را حل کند؟در تعریف های عامیانع غلط های دانش آموز را بدون تفکیک به بی دقتی او نسبت می دهند.
اما با کمی موشکافی و کارشناسی در این زمینه می توان غلط های داش آموزانرا به گروه های مختلف تفکیک کرد و با تشخیص علت اصلی هر گروه در صدد حل هر کدام در این صورت بدون ایجاد مشکلات جبران ناپذیر برای کودک و صرف هزینه های زیاد می توانیم مشکلات دیکته ی دانش آموز را برطرف کنیم با اندکی دقت در دیکته های دانش آموزان می توان مشکلات آنان را به گروه های زیر تقسیم کرد کم بودن حافظه دیداری دانش آموزی که به خاطر نیاورده است سطل با کدام یک از حروف ت با ط نوشته می شود این نوع اختلال است ، علت عمده ی این نوع غلط های املایی ضعف حافظه ی دیداری است یعنی کودک به خوبی قادر نیست در کلمه تصویر حرف مورد نظر را به خاطر بیاورد .رونویسی کردن درست کلمه می تواند به دانش آموز کمک کند اما این کمک لزوما به سایر کلمات انتقال نمی یابد .کتاب املا دوم ابتدایی کار و تمرین گل واژه
مولف فردوس یوسفان_مجموعه کتاب کار و تمرین_1400 نوبت چهارم_تعداد صفحه 100_شابک 9786003372269_انتشارات گل واژه