نوشتن این کتاب، انصافاً کار آسانی نبود!کتاب درسی تازه عوض شده . هنوز نمی دانیم یک سری چیزها با چه حال و هوایی و با کدام مرزبندی در کنکور مورد سوال قرار می گیرند.اما وقتی کمافی السابق، بدون توجه به نوع ابهام این حدها و به کمک کارهایی که از قبل بلدیم، می توانیم حاصل این خدها را بدست بیاوریم، آیا واقعاَ کنکور دیگر به سمت این تست ها نخواهد رفت؟ یا مثلاُ در بحث مجانب ها، کتا درسی به طرز بارزی روی توابع گویا زوم کرده و ایا این مرزبندی سخت گیرانه،در ارزشیابی ها رعایت خواهد شد؟ در بحث مشتق توابع رادیکالی هم کتاب درسی دوست ندارد فرجهُ رادیکال از 3 بیشتر باشد یا زیر رادیکال، تابع غیر گویا داشته باشیم. اما وقتی قاعدهُ زنجیری را در کتاب درسی داریم، واقعا دیگر نبایدمشتق را در تست ها بخواهیم؟ و داستان هایی از این دست که موقع تاُلیف این کتاب، ما را کمی گیج کرد!این که چیزیهایی را دیگ نگوییم! آخرش نصمیم گرفتیم تا جایی که بر اساس مطالب کتاب درسی می شود حرف هایی زد و تست های کنکور سال های کذشته را حل کرد، در عقب کشیدن مرزها عجله نکنیم.