ویژگی و محتوا کتاب کاربرگ علوم پنجم ابتدایی مرآت شامل:
کاربرگ ابزار عملیاتی کردن اهداف طرح درس می باشد استفاده از کاربرگ به عنوان آزمون هفتگی نه تنها با اهداف مورد نظر در تالیف این ابزار آموزشی تعارض دارد بلکه این امکان که با بررسی کاربرگ بتوان به بازخورد موثری از کلاس درس یافت را نیز از میان می برد کاربرگ زمانی در یادگیری و ارتقای کیفیت آموزش موثر خواهد بود که دانش آموز بدون هیچ دغدغه ای و به دور از اضطراب های ناشی از امتحان و آزمون تمام تمرکز خد را برای یادگیری مفاهیم چیپیده ای که در درکشان با مشکل رو به روست صرف کند .در استفاده از بسته مدیریت کلاسی به معلمان توصیه می شود که بهتر است میان جریان تدریس خود و کاربرگ جدایی نیندازد شاید معلمی گمان کند با وجود حجم قابل توجه مطالب کتاب درسی استفاده از کاربرگ امکان مدیریت زمان در کلاس درس را از او خواهد گرفت اما پیشنهاد طراحان بسته مدیریت کلاسی به معلمان این است که با داشتن اعتماد به کاربرگ و تکیه بر طرح درس زمان کلاسی را مدیریت کنند به خدمت گرفتن ارزشیابی در جریان تدریس به این معناست که همگام با آموزش یک مفهوم از پرسش استفاده کنیم.طراحی کاربرگ به گونه ای است که معلم می تواند از آن به عنوان مکمل طرح درس خود استفاده کند برای نمونه معلم قبل از آنکه به توضیح مفاهیم جدید بپردازد می تواند با سوالی از کاربرگتدریس را شروع کند و به اصطلاح عیار اگاهی دانش آموزان از مفاهیم مرتبط با درس جدید را به دست آورد گاهی اوقات معلم می تواند به ویژگی های تعریف مدنظر خود اشاره کند اما تعریف از مفهوم مورد نظر دست یابند سپس در کلاس درس چند تعریف را با سایر دانش اموزان به اشتراک گذارد پس از آن که مطلب جدید کاملا در ذهن دانش آموزان جا افتاد و تثبیت شد.کتاب کاربرگ علوم پنجم ابتدایی داودی مرآت
مولفان طاهره رستگار،مریم السادات میران_مجموعه کتاب های کار_1396 نوبت دوم_تعداد صفحه 46_شابک 9786007977156_انتشارات مرآت